Έπεσε στα χέρια μου αυτό το βιβλίο και είπα να το μοιραστώ μαζί σας ...
Ένα βιβλίο που μιλάει για τη δημιουργικότητα....
Ένα συγκλονιστικό βιβλίο που σε ωθεί να σκέφτεσαι και να λειτουργείς με "άλλη λογική".
Τώρα που η Ελλάδα περνάει μια πολύ δύσκολη φάση, η δημιουργικότητα είναι απαραίτητο στοιχείο για να επιβιώσουμε, για να δούμε με άλλη ματιά την καθημερινότητά μας και να συνειδητοποιήσουμε τις ανεξάντλητες πηγές της δύναμής μας.
«...Υπάρχει συχνά η αντίληψη ότι μόνο ιδιαίτεροι άνθρωποι είναι δημιουργικοί, δηλαδή πως η δημιουργικότητα είναι ένα σπάνιο ταλέντο. Αυτή η πεποίθηση ενισχύεται από ιστορίες δημιουργικών προτύπων, όπως η Μάρθα Γκράχαμ, ο Πάμπλο Πικάσο, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν και ο Τόμας Έντισον.
...Οι επιχειρήσεις διακρίνουν συνήθως το δυναμικό τους σε δύο ομάδες: τους «δημιουργικούς» και τους «κουστουμάτους». Συνήθως, καταλαβαίνεις ποιοι είναι οι δημιουργικοί επειδή δεν φοράνε κουστούμι. Φοράνε τζιν και έρχονται καθυστερημένοι, επειδή πάλευαν με μια ιδέα... Δεν υπονοώ ότι οι «δημιουργικοί» δεν είναι αυτό που τους προσδίδει ο χαρακτηρισμός τους. Μπορούν και παραμπορούν να είναι δημιουργικοί, αλλά το ίδιο μπορεί να είναι και οποιοσδήποτε άλλος (των «κουστουμάτων» συμπεριλαμβανομένων), αν οι συνθήκες είναι κατάλληλες. Ο καθένας διαθέτει τεράστιες δημιουργικές ικανότητες. Μια κουλτούρα δημιουργικότητας πρέπει να περιλαμβάνει τους πάντες, όχι μόνο κάποιους λίγους.
...Και στις επιχειρήσεις, διαφορετικές εταιρείες είναι δημιουργικές σε διαφορετικούς τομείς. Η Apple για παράδειγμα είναι παγκοσμίως γνωστή για την αποτελεσματικότητά της στη δημιουργία νέων προϊόντων. Άλλες εταιρείες, όπως η Wal-Mart, δεν έχουν δημιουργήσει ούτε ένα προϊόν – ο δικός τους τομέας καινοτομίας είναι τα συστήματα, όπως η διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και η τιμολόγηση. Η αλυσίδα Starbucks είναι δημιουργική στην παροχή υπηρεσιών. Δεν ανακάλυψαν τον καφέ· δημιούργησαν έναν ιδιαίτερο τύπο κουλτούρας γύρω από τον καφέ. Κατ’ ουσίαν, ανακάλυψαν το «5δόλαρο φλυτζάνι του καφέ», πράγμα που ήταν ριζοσπαστικό, νομίζω. Μια καινοτομία σε οποιοδήποτε τομέα μιας οργανωτικής δομής, μπορεί να της αλλάξει ολότελα την πορεία.
...Για να βγούμε νικητές από την κρίση, πρέπει να ανακαλύψουμε τις πραγματικές μας δημιουργικές δυνάμεις. Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε αλλιώς τον εαυτό μας και να συμπεριφερόμαστε αλλιώς μεταξύ μας. Πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε με ΑΛΛΗ ΛΟΓΙΚΗ».
Αποσπάσματα από το βιβλίο
- Σύντομο βιογραφικό: O Sir Ken Robinson είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως ένας πρωτοπόρος στον τομέα ανάπτυξης της εκπαίδευσης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Είναι επίσης ένας από τους σημαντικότερους ομιλητές παγκοσμίως, καθώς οι ομιλίες του ασκούν βαθιά επιρροή σε κάθε ακροατήριο οπουδήποτε στον κόσμο. Υπολογίζεται ότι πάνω από 240 εκατομμύρια θεατές σε περισσότερες από 150 χώρες έχουν δει τα διάσημα πλέον βίντεο των ομιλιών του στα περίφημα TED Conferences, του 2006 και του 2010. Συνεργάζεται με κυβερνήσεις στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ, με διεθνείς φορείς, με τις «500 επιχειρήσεις του Fortune» και με κάποιους από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς οργανισμούς του κόσμου. Το 1998, ορίστηκε από την κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας επικεφαλής της επιτροπής για τη δημιουργικότητα, την εκπαίδευση και την οικονομία.
Το 2005 ανακηρύχθηκε ως μία από τις “Κεντρικές Φωνές” του Time / Fortune / CNN.
Και επειδή οι γραφίστες είμαστε και πρέπει να είμαστε δημιουργικοί σας το συστήνω ανεπιφύλακτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου